Casinozorgplicht, 15 april 2025
De afgelopen periode ontving CasinoZorgplicht tientallen klachten van spelers over de werkwijze van het bedrijf achter Goldenstein.nl. Spelers dachten in zee te gaan met een Nederlands advocatenkantoor dat hun casinoclaims zou behandelen, maar werden geconfronteerd met maandenlange radiostilte, wisselingen van contactpersonen en juridische beperkingen die hen nooit vooraf zijn uitgelegd.
Goldenstein.nl is geen advocatenkantoor
Uit onderzoek van de Nederlandse Orde van Advocaten (NOvA) blijkt dat Goldenstein.nl geen advocaten in dienst heeft gehad en dus geen advocatenkantoor is. Toch wekt de naam en presentatie van het bedrijf op Nederlandse websites die indruk wel. De NOvA bevestigt dat Goldenstein geen bevoegdheid heeft om zelfstandig rechtszaken te voeren namens cliënten bij vorderingen boven de €25.000 – iets wat uitsluitend door een advocaat mag worden gedaan. De Orde heeft inmiddels stappen ondernomen: zo is Goldenstein aangeschreven met het verzoek de verwarrende handelsnaam “Goldenstein Advocaten” te verwijderen en de bedrijfsactiviteiten correct in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.

Contracten nietig laten verklaren? Alleen via de rechter
De NOvA heeft bevestigd dat zij geen bevoegdheid heeft om contracten nietig te verklaren. Klanten van Goldenstein die van mening zijn dat zij misleid zijn of dat hun contracten ongeldig zijn afgesloten, moeten daarvoor zelf een civiele procedure starten bij de rechtbank. In die procedure kan een rechter toetsen of sprake is van misleiding of onbevoegd optreden, en eventueel het contract nietig verklaren.
Gedupeerde klant met claim van meer dan €100.000
Een van de vele gedupeerden meldde zich anderhalf jaar geleden bij Goldenstein.nl met een claim van ruim €100.000 tegen Unibet. Ondanks meerdere toezeggingen, ondertekende contracten en ingediende documenten – inclusief kopieën van ID’s – is er tot op heden niets concreets gebeurd met de zaak. Contactpersonen wisselden zonder uitleg, updates bleven uit, en de klant kreeg het gevoel aan het lijntje te worden gehouden. Nu blijkt dat Goldenstein nooit gerechtigd was om deze vorderingen in rechte te vertegenwoordigen, voelt deze persoon zich misleid en vraagt zich af of juridische stappen tegen Goldenstein mogelijk zijn. “Ik ben nu langer dan een jaar aan het wachten zonder duidelijkheid, en ik voel me simpelweg gedupeerd.”
Blafbrief weggewuifd door CasinoZorgplicht maar Goldenstein geeft nog steeds geen transparantie
CasinoZorgplicht kreeg na het stellen van vragen aan Goldenstein.nl van een Zuidas advocaten kantoor dat de “belangen van Goldenstein.nl behartigt” een zogeheten blafbrief, sommatie, onthoudingsverklaring, boetedreiging of keuze tot kort geding, alvorens ook maar een letter op papier stond.
CasinoZorgplicht liet zich niet intimideren en publiceerde haar journalisteke bevindingen toch en het kort geding bleef uit. De Nederlandse Orde van Advocaten kwam na onderzoek met het verzoek de misleiding te corrigeren. Ondanks het verwijderen van het woord “advocaat” van de website van Goldenstein.nl biedt het “rechtskundig bureau” toch nog de mogelijkheid aan om vorderingen boven de €25.000 aan te nemen. Hier heersen grote zorgen over nadat CasinoZorgplicht juridisch werd geïntimeerd na 22 vragen over de gang van zaken bij Goldenstein.

CasinoZorgplicht roept op tot transparantie en onderzoek
De groeiende hoeveelheid klachten roept serieuze vragen op over de werkwijze van Goldenstein.nl. CasinoZorgplicht roept consumenten op hun ervaringen te blijven melden en onderzoekt of een collectieve melding of juridische stap richting Goldenstein gerechtvaardigd is. Heb jij ook een klacht of ben je benadeeld? Neem contact met ons op.