”Agressieve zorgplicht campagne” gelanceerd; Hoe gokverslaving voelt

De afgelopen weken kwam Holland Casino wederom veelvuldig in het nieuws. Er wordt verlies gedraaid door het Staatsgokbedrijf. Petra de Ruiter, CEO van het Staatsgokbedrijf, gaf aanvankelijk aan agressieve gokcampagnes in te moeten zetten om dat verlies goed te maken. 

Op haar nieuwe strategie kwam veel weerstand, zo werden er kamervragen gesteld door de ChristenUnie en de SGP. De Volkskrant kopte meermaals omtrent dat plan om “gokverslaving aan te wakkeren”.

Donatie aan Casino Zorgplicht; Campagne Filmpje 

Casinozorgplicht.nl komt nu met een “agressieve zorgplicht campagne” die de keerzijde van reclame voor kansspelen in beeld brengt. De invloed op het jonge aanstaande verslaafde brein wordt (onbewust) met de paplepel ingegoten.

Het script, de voice-overs en het filmpje zijn gedoneerd door een anoniem reclamebureau. De donatie komt voort uit een tegengeluid dat gokbedrijf Holland Casino dreigde in te zetten om gokverslaving aan te wakkeren.

Bron YouTube

Inhoud zorgplicht spotje

In het campagne filmpje is te zien hoe “Sonny” in meerdere levensfases wordt geconfronteerd met gokken. Hij krijgt sturing van zijn vader, maar ontkomt niet aan de verleiding om in te zetten. Sonny wringt zich vervolgens “in bochten” om aan geld te komen. 

Het spotje bevindt zich op YouTube en heeft de titel “Hoe gokverslaving voelt”.

Scroll to Top